رسول اکرم (ص): مورد نفرین است هر کس پس از من به فاطمه علیها السلام دخترم ستم کند و حقش را غصب نماید و او را بکشد (بحار،ج 73،ص 354)

›› سال بهت انگیز کرونایی در حال اتمام است
23 اسفند 1399
سال بهت انگیز کرونایی در حال اتمام است.سالی که تمامی فعالین فرهنگی را در شوک فرو برده و فعالیت های فرهنگی مذهبی را به اغما برد.سالی که ماهها طول کشید تا یادبگیریم که چگونه بایستی در فضای غیرحضوری و فضایی مملو از ترس و محدودیت فعالیت کرده و وظایف تبلیغی خویش را عملیاتی نماییم.آن بلایی که کرونا برسر فضای فرهنگی و مذهبی کشور آورد،به این زودی ها جبران نشده و سالها طول خواهد کشید تا به نقطه آغازین کرونا بازگردیم. مثال در باب این ادعا بسیار است و اما هدف دلسردکردن جامعه فرهنگی با بیان این مثال ها نیست.
متن کامل را بخوانید

کانون برهان » وبلاگ » مفاهیم مهجور و ظواهر مقبول
›› مفاهیم مهجور و ظواهر مقبول
14 مهر 1389 | موضوع: وبلاگ | 3438 بازدید | 0 دیدگاه

تبلیغ ، امر به خوبی ها و تلاش در جهت راهنمایی افراد ناآگاه وظیفه ای است سفارش شده از طرف خداوند در كتب الهی و مورد تاكید از جانب انبیاء و اوصیاء. حكم عقل و دستور شرع آن است كه برای امر به خوبی ،شناخت آن نیكی ارجح است بر امر كننده و بعد از شناخت ،تبلیغ لازم است در شرایطش .

در دنیای امروز كه دیگر لفظ انفجار اطلاعات برای آن حقیر مینماید ، همگان مدعی علم به خوبی ها شده اند و مبلغ نیكی ها. واقعیت آن است كه هیچ میزانی در جامعه اطلاعاتی امروز برای تشخیص نیكی واقعی از نیكی های صوری تبیین و تعریف نشده و متاسفانه گاهی ناحق ، ملبس به البسه حق گردیده و تبلیغ می گردد . و صد حیف كه میزان در دست باشد و غفلت بر قلوب حاكم !

دل هر مومنی از توهین به ظواهر قرآن به درد آمده و خون می گردد. به جوش آمدن خون معنی یافته، تنگی قفسه سینه احساس می شود . جسم به حركت آمده ، فریاد در گلو به نعره ای از خشم بدل می گردد . اوج هیجان و احساس نمودار میشود .

اما هیجان نبایستی مانع از تفكر و تعقل گردد .مبادا هیجان صفین در مانیز نمود یابد .

آیا چاپ هزاران قرآن به جای هر قرآن مورد توهین واقع شده چاره كار است ؟ آیا ساختن مجسمه نمادین قرآن و نصب آن در میادین راه حل درستی است ؟ آیا استفاده از این مورد برای تبلیغ حفظ قرآن، می تواند گره گشای حقیقی باشد ؟؟؟

كاش به فرقان بودن قرآن بیشتر بها دهیم. ای كاش بدانیم قرآن میزانی عظیم است برای تشخیص خوبی های حقیقی و نیكی های برحق. كاش مبلغ كلمه كلمه مفاهیم قرآنی باشیم نه چاپ كننده ظواهر و حفظ كننده الفاظ آن .

جمع قرآن صامت و قرآن ناطق تنها میزان حقیقی برای كشف حق از باطل در جامعه مملو از اطلاعات امروزی می باشد . بدانیم كه اگر بدون میزان در این جامعه حركت نماییم، چهره ناحق بزك كرده به عنوان حق برما جلوه نموده و سم های مهلك را به شیرینی ظاهری بر ما خواهند خوراند . مبلغین ناحق ،محبوب خواهند شد و مبلغین حق مهجور.

به هوش باشیم : آنچه باید امروز در باب تحرك و اعتراض جسمی و ظاهری بوده انجام داده ایم اما كو تحرك فكری و رجعت به مفاهیم این نعمت عظیم الهی .




بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه‌ها: